2006年8月24日 星期四

22個給基督徒自省的問題 (Tim轉寄,Lydia&Roger翻譯)

22個給基督徒自省的問題 by John Wesley

1.Am I consciously or unconsciously creating the impression that I am better than I relly am? In other words, am I a hypocrite?

我是否刻意地或不經意地表現出比真實的我更好的印象? 換句話說,我是否是偽君子?



2.Am I honest in all my acts and words, or do I exaggerate?

我的一言一行是否誠實,或者我是否言過其實?



3.Do I confidentially pass on to another what was told to me in confidence?

我是否會保密別人告訴我的秘密?



4.Can I be trusted?

我能被信任嗎?



5.Am I a slave to dress, friends, work, or habits?

我是否是服裝,朋友、工作或者習慣的奴隸?



6.Am I self-conscious, self-pitying, or self-justifying?

我是否是忸怩不自在的,自憐的或自我辯解的?



7.Did the Bible live in me today?

今天聖經是否實踐在我的生活中?



8.Do I give it time to speak to me everyday?

每天我是否給它(聖經)時間與我談話?



9.Am I enjoying prayer?

我是否享受禱告?



10.When did I last speak to someone else about my faith?

我上次和別人分享我的信念是什麼時候?



11.Do I pray about the money I spend?

我是否為我花費的金錢禱告?



12.Do I get to bed on time and get up on time?

我會準時入睡和起床嗎?



13.Do I disobey God in anything?

我是否在任何事上違背神?



14.Do I insist upon doing something about which my conscience is uneasy?

我是否堅持做我良心不安的事?



15.Am I defeated in any part of my life?

我是否被生活中任何事情所擊敗?



16.Am I jealous, impure, critical, irritable, touchy, or distrustful?

我是否是嫉妒的,不純潔的,愛挑剔的,急躁的,過分敏感的或疑心重的?



17.How do I spend my spare time?

我如何安排我空閒的時間?



18.Am I proud?

我是驕傲的嗎?



19.Do I thank God that I am not as other people, especially as the Pharisees who despised the publican?

我是否因為我不像其他人,特別是作為鄙視稅吏的法利賽人而感謝神嗎?



20.Is there anyone whom I fear, dislike, disown, criticize, hold a resentment toward or disregard? If so, what am I doing about it?

有沒有誰是我恐懼,討厭,斷絕往來,苛刻批評,對他懷恨或輕視的? 如果這樣,對此我正為它做什麼?



21.Do I grumble or complain constantly?

我是否常發牢騷或抱怨?



22.Is Christ real to me?

對我來說基督是真實的嗎?




Tim原轉寄內容]------------------------------

 

Subject: 推薦: 22 個給基督徒自省的問題 by John Wesley 
 

早上QT 時 看到作者提到John Wesley曾經為他的holy club成員提供一份表格 在每一天結束前或是 聚會前可以問自己的問題 之後自己去找了一下相關資訊......22個或許聽起來很多 但都是很基本與重要的 (e.g. 今天的我是否名符其實...今天我是否享受禱告)
 

覺得很激勵 可以和大家分享!
 

英文

http://www.fbch.com/Notes/Wesley.html
 

中文

暫時找不到,要不請Alan or Rachel翻譯一下
 

關於John Wesley

http://www.christianstudy.com/data/theology/john_wesley01.html
 

進階的聖經討論

http://www.lsmchinese.org/big5/07online_reading/a&c/issues/1-2/1206.htm
 

with love,

Tim

2006/3/24

沒有留言: